logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۹۴۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار هیدج:

طرح تفصیلی شهر هیدج بازنگری می‌شود

طرح-تفصیلی-شهر-هیدج-بازنگری-می‌شود
شهردار هیدج گفت: روند تهیه طرح‎‌ها و برنامه‌ها در شهرهای کشور ما ضرورت بازنگری را انکارناپذیر می‌کند تا طرح‌ها با شرایط به‌روز جامعه شهری منطبق شود، اما همین طرح‌های بازنگری بار دیگر نیازمند تجدید نظر هستند.

علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: روند تهیه طرح‎‌ها و برنامه‌ها در شهرهای کشور ما ضرورت بازنگری را انکارناپذیر می‌کند تا طرح‌ها با شرایط به روز جامعه شهری منطبق شود، اما همین طرح‌های بازنگری بار دیگر نیازمند بازنگری است.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های تهیه شده شهر اعم از طرح جامع یا طرح تفصیلی پس از تهیه نیازمند بازنگری است تا نواقص آن برطرف شود.

شهردار هیدج افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که ضرورت بازنگری طرح‌های شهری را انکارناپذیر می‌کند، واقع‌گرا نبودن این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه بسیاری از معیارها و شاخصه‌هایی که در فرآیند تهیه طرح‌های شهری مدنظر قرار می‌گیرد، تطابقی با روندهای جاری و ساری شهر ندارد، گفت: ضوابطی که در قالب این طرح‌ها تدوین می‌شود، توان پاسخگویی به مسائل و معضلات شهر را نخواهد داشت.

کاظمی با بیان اینکه بازنگری طرح‌های شهری در مراحل مختلف از تدوین تا اجرا امری معمول است، گفت: پس از تهیه طرح کمترین تغییر در برنامه انجام می‌شود و اعمال این تغییرات نیز اساسی نیست در حالی که اهداف، راهبردها و ضوابط طرح‌های شهری در شهرهای کشور ما بنیادین است به نحوی که جایگاه تهیه طرح و برنامه را زیر سوال می‌برد.

شهردار هیدج خاطرنشان کرد: بازنگری، تنها به منظور افزایش انعطاف‌پذیری طرح‌های شهری و عمدتاً در مقیاس خرد انجام می‌شود، این به معنای اعمال تغییرات کلی و گسترده نیست، اما به دلیل آنکه معیارهای در نظر گرفته شده و روند تهیه طرح‌های شهری در ایران درست نبوده و بسترهای لازم نیز فراهم نیست، این بازنگری بارها و بارها اتفاق می‌افتد که این خود نظام برنامه‌ریزی شهری را با چالش مواجه می‌کند.

 کاظمی با اشاره به اینکه به منظور تحقق‌پذیری هرچه بیشتر برنامه‌های شهری و جلوگیری از بازنگری‌های بی‌فایده و اتلاف وقت و هزینه، نیاز است حتماً طرح‌های شهری با دقت و حساسیت بیشتری تهیه شود، تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به فرارسیدن زمان بازنگری طرح تفصیلی شهر هیدج، با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبنی بر اجرای بازنگری طرح تفصیلی و نیز رفع مغایرت‌های موجود، عملیات احصاء داده‌ها و به‌روزرسانی اطلاعات توسط کارشناسان ذیربط در نقاط مختلف شهر درحال انجام است که از جمله آن می‌توان به نشانه‌گذاری‌ها در نقاط مختلف شهر اشاره کرد. لذا با عنایت به ادامه فرآیند جمع‌آوری داده‌ها، از شهروندان درخواست می‌شود با کارشناسان مربوطه دارای کارت شناسایی معتبر همکاری لازم صورت گیرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر